ایلیاایلیا، تا این لحظه: 13 سال و 5 ماه و 14 روز سن داره

ایلیا کاکل زری و داداشی

روز مادر مبارک

1391/2/21 10:27
نویسنده : مامان ایلیا
611 بازدید
اشتراک گذاری


گویند مرا چو زاد مادر، پستان به دهن گرفتن آموخت
شبها بر گاهـــــواره من، بیــــدار نشست و خفتن آموخت
دستم بگــرفت و پا به پا برد، تا شیوه راه رفتن آموخت
یک حـــرف و دو حـــرف بر زبانم، الفاظ نهاد و گفتن آمــــوخت
لبخند نهاد بــر لب من، بــر غنچه گــل شکفتن آموخت
پس هستی من ز هستی اوست، تا هستم و هست دارمش دوست
شد مکتب عمر و زندگی طی، مائیم کنون به ثلث آخر
بگذشتــان و ما ندیدیم، یک روز ز روز پیش خوشتـــر
آنگاه که بود در دبستان، روز خوش و روزگــار دیگر
می گفت معلمم کهبنویس، گویند مرا چو زاد مادر، پستان به دهن گرفتن آموخت
گویند که می نمود هر شب، تا وقت سحر نظاره من
می خواست که شـــوکت و بزرگــی، پیدا شــود از ستاره من
میکرد به وقت بیقــراری، با بوسه گــرم چاره من
تا خواب به دیده ام نشیند، شبها بر گاهواره من، بیدار نشست و خفتن آموخت
او داشت نهان به سینه خود، تنها به جهان دلی که آزرد
خود راحت خویشتن فـــــدا کرد، در راحت من بســــی جفا برد
یک شب به نوازشم در آغوش، تا شهر غریب قصه ها برد
یک روز به راه زندگانی، دستم بگرفت و پا به پا برد، تا شیوه راه رفتن آموخت
در خلوت شام تیره من، او بود و فـــروغ آشیانم
میداد ز شیـــر و شیره جان، قــــوت من و قـــوت روانـــم
میریخت سرشک غم ز دیده، چون آب بر آتش روانم
تا باز کنم حکایت دل ، یک حرف و دو حرف بر زبانم، الفاظ نهاد و گفتن آموخت
در پهنه آسمان هستی، او بود یگانه کوکب من
لالایــــی و شـــور و نغمه هایش، بودند حکایت شب مــن
آغوش محبتش بنا کرد، در عالم عشق مکتب من
با مهر و نوازش و تبسم ، لبخند نهاد بر لب من، بر غنچه گل شکفتن آموخت
این عکس ظــــریف روی دیوار، تصویـــر شباب و مستی اوست
وان چوب قشنگ گاهواره، امـروز عصای دستی اوست
از خویش به دیگــــران رسیدن، کاری زخدا پرستـــی اوست
شد پیـــــر و مــــــرا نمود بـــــرنا
پس هستــی من ز هستــی اوست، تا هستم و هست دارمش دوست

 

 

 

شکلک های جالب و متنوع آروینکسی که بعد از خداوند یکتا است مادر است

کسی که باید سجده میشد بعد از خداوند مادر است

کسی که در این دنیا از همه جیز زیباتراست مادر است
... 
کسی که محبت اش بی الایش و پاک است مادر است

کسی که عشق بدون طلب برایت میدهد مادر است

...کسی که ترا ز جان بیشتر دوست دارد مادر است

کسی که برایت اشک واقعی میریزد مادر است 

کسی که من از جان بیشتر دوست دارم مادر است

سلام نمیدونم چرا روز مادرکه میشه دلم میگیره همش یاد بچه هایی میافتم که هیچ وقت اغوش گرم مادر ندیدن هیچکسی از ته دل بغلشون نکرده و نگرونشون نشده چشمهای معصوم بچه های پاکی یادم میاد که ........

خدایا در این روزهای قشنگ در این میلاد یگانه بانوی عالم  خانم فاطمه(ص) هیچ زنی رو از نعمت مادر بودن محروم نکن و چشمان هیچ کودکی رو از بی مادری اشکبار نکن امین                          

 (کپی با ذکر منبع بلامانع است)

 

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (10)

مامانی وروجک
21 اردیبهشت 91 22:51
امین چه دعای قشنگی کردی
متین مامی ایلیا
22 اردیبهشت 91 3:06
زیباترین واژه بر لبان آدمی واژه “مادر” است زیباترین خطاب “مادر جان” است “مادر” واژه ایست سرشار از امید و عشق واژه ای شیرین و مهربان که از ژرفای جان بر می آید روزت مبارک مادر . . .
مامان سمانه
22 اردیبهشت 91 6:03
سلام به شما مادر مهربون و دوست داشتنی
ممنون بابت پیغام تبریکتون و از اینکه به یادم بودید خوشحالم کردید

تموم آسمون پر شده از عطر خوش یه مامان بهشتی و تویی که یه تیکه کوچولو از خدا رو امانت گرفتی تا اسمونی تحویلش بدی
همه فرشته ها بهت میگن: مامان روزت مبارک

قوربونت
نوشین مامان ایلیا
22 اردیبهشت 91 19:50
عزیزم روزت مبارک
sima
22 اردیبهشت 91 22:53
به تو سلام می کنم، تا خانه عروجم با دعای تو بنا شود و دلم در آسمان آبی مهرت رها شود روزت خجسته، لبانت پر ز خنده و دلت شاداب و سرزنده با
مامان حنان
22 اردیبهشت 91 23:12
مادر! تو جانانه جام بلای ما را نوشیدی و لباس رنج و محنت ما را پوشیدی، اینک، حریر محبت فرزندانت را بپوش و شربت شهد عشق آنان را بنوش. مادرم، در گرامی داشت روزت زیباترین ستاره سپاس را به پاس پاسداری بی کرانت از ما، بر آسمان پرمهرت می آویزیم. روزت مبارک باد عزیزم
مامان آرشیدا قند عسل
23 اردیبهشت 91 13:51
آرزو دارم بهاران مال تو شاخه های یاس خندان مال تو آن خداوندی که دنیا را آفرید تا ابد همراه و پشتیبان تو مامان مهربون روزت مبارک.
نگین مامان رادین
23 اردیبهشت 91 14:17
مادر، مادر... نمی دانم معنای این واژه را در کجا جستجو کنم؟ در زلال اشک؟ بخشندگی خورشید؟ سرسبزی بهار؟ دلنشینی نگاه لیلی؟ روزت مبارک
مامان ایلیا
24 اردیبهشت 91 13:56
سلام....روزتون مبارک.. اسم پسر منم ایلیاس..به وبلاگ ما هم سر بزنین خوشحال میشیم..من شما رو لینک میکنم ..شما هم اگه دوست داشتین اینکارو بکنین..یه بوس بزرگ برای ایلیا گلی...بوسسسسسسسس
مبین فرفری
27 اردیبهشت 91 13:09
روزت مبارک عزیزم