ایلیاایلیا، تا این لحظه: 13 سال و 5 ماه و 23 روز سن داره

ایلیا کاکل زری و داداشی

جیزه

1390/10/30 9:11
نویسنده : مامان ایلیا
511 بازدید
اشتراک گذاری

                                       

«مادر از زیباترین کلمه ها در همه فرهنگ هاست مفهوم مادری مجموعه از مهمترین مفاهیم را تداعی می کند محبت، ایثار، شکیبایی، عفاف، پایداری، آرامش، قدردانی، احترام بسیار مفاهیم زیبا دیگر، هیچ کار دیگر را نمی توان با این نقش مقدس برابر دانست دلیل آن هم روشن است رشد بالندگی فرزند از ابتدایی انعقاد نطفه در رحم تا مدت پس از تولد بر عهده مادر است».  

سلام گل پسرم شیطونکم عسلم وقتی لوست میکنم اونقدر دندونامو بهم فشار میدم که همه دندونام درد گرفته تقصیر تو که اینهمه نازی

4 تا انگشتت مدام تو دهنته فکر کنم چندتا دندون رو باهم درمیاری

 پسرک گلم وقتی مهمونیم کار خرابی نمیکنی مگر اینکه از صبح تا شب یه جا باشیم میری زیر میز غذاخوری و اونجا خونت میشه وراحت...

                                   

اناره ماما امروز یه کتاب راجع به تربیت کودک میخوندم البته خیلی قدیمی بود که ذهنمو بدجوری مشغول کرده منم کنجکاو شدم در این مورد زیاد بدونم مثلا الان که یک سالت شده چه چیزای خوبی ازما یاد گرفتی و چه چیزای بد دیگه داری بزرگتر میشی و ما باید الگوی خوبی واست باشیم من فقط موندم چه جوری بهت بفهمون که نباید یه کاری که بده مثل خوردن قند رو تکرار نکنی دعوات میکنم نمیشه میگم جیزه اثر نمیکنه مامانهای گل اگه تجربای دارین

 کمکم کنین  درضمن ادامه مطلبم بخونین. شکلکهای جالب آروین

چند نكته ی لازم در تربیت كودكان.

 ¬اهانت و تحقیر كودك، سرزنش های مداوم و انتقادهای بیجا و به كارگیری تعبیرات غیرمحترمانهاز مهمترین عواملی هستند كه بذر كینه و نفرت را در دل كودك می پاشند.

¬نوزاد پس از تولد به ارتباط جسمی با مادر نیاز فراوان دارد؛ از این رو نباید ساعات طولانی از مادر جدا بماند. تحقیقات نشان داده است كه از شش ماهگی تا سه سالگی، حضور مادر نه تنها در رشد عاطفی كودك ، بلكه در رشد بدنی و عقلی او نیز تأثیر بسزایی دارد.

¬در مقایسه بین فرزندان، كودكی كه امتیاز نمی آورد دچار احساس خود كم بینی می شود و اعتمادش را نسبت به پدر و مادر از دست می دهد.

¬اگر بیش از حد ،سرعت فراگیری را در فرزندانمان تقویت كنیم،امكان باروری و تحكیم مفاهیم را در مراحل بعدی كاهش خواهد داد. سرعت اولیه و تشدید آهنگ رشد ، منجر به تأخیر قابل ملاحظه ای در مراحل بعدی می شود.

¬هرگز عیب فرزندتان را در رفتارها ، بزرگتر از آنچه هست جلوه ندهیدو هرگز عیب هایش را نزد دیگران بازگو نكنید.

¬همبازی شدن با كودك علاوهبر این كه او را غرق لذت و شادی می كند و صمیمیت را افزایش می دهد، اعتماد به نفس و احساس ارزشمندی را در كودك تقویت می كند.

¬تحقیقات نشان می دهد كه كودكان پرورش یافته در منزل نسبت به كودكان مهد كودك ، ماهانه از رشد قدی بیشتری برخوردارند.

¬تربیتی كه آزادی را به كلی در كودك نادیده بگیرد و انتخاب و میل قلبی را از وی سلب كند و تنها مبتنی بر ترس و آداب خشك و بی روح ظاهری باشد، نه تنها دوام نمی یابد بلكه در نهایتبه ركود وعصیان كودك می انجامد.

یك كارشناس مسائل روانی كودكان در اتریش می گوید: چنانچه در روابط نوزاد با پدر ممنوعیتی ایجاد شود، نوزاد در حس وفاداری و دوستی دچار نقیصه می شود و در سال های آینده توانایی ارتباط سالم را نخواهد داشت.

¬كودكان باید با رنج ها و مشكلات طبیعی زندگی آشنا شوندتا افرادی شكننده، رفاه زده و پر توقع بار نیایند.

¬اگرچه جنبه های تخیلی داستان برای كودك لذت بخش و مفید است لكن نباید در آن افراط كرد؛ داستان نباید ترس آور باشد؛داستان باید الگوی صحیح و متناسب با سن كودك را ارائه كند، بیان زیبایی ها و نیكی ها، با روح لطیف  كودك سازگاراست.

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (2)

fati
1 بهمن 90 9:17
سلام به مامان ایلیا و خوده اقا ایلیا خوبین ؟خوشین؟سلامتین؟میخواستم برم درس بخونم یهو دلم هوای ایلیا رو کرد گفتم بیام بهش سر بزنم ببینم این اقا پسره گل این بار چه کارایی کرده دیدم نه دیگه شولوخی نمیکنه و مامانشم اذیت نمیکنه یادم باشه براش جایزه بخرم موفاظبه خودتون باشین برا منم دعااا کنید امتحان دارم

با ی بای


حتما ایشالا موفق باشی بازم بیا دیدنمون
مامان تارا و باربد
1 بهمن 90 11:25
ماشالا به گل پسرتون مطالب خوبی تو وبتون می نویسین خیلی مفید و آموزندس


نظر لطفتونه عزیزم مرسی